PATOLOGIES I TRACTAMENTS

Tumors oculars, palpebrals i orbitaris

tumors oculars

La naturalesa dels tumors oculars a l’àrea periocular és molt variada. Inclou lesions benignes, quists i lesions canceroses.

Les més freqüents són les relacionades amb l’exposició solar. Els carcinomes basocel·lulars i escatós poden aparèixer a les parpelles. Quan es detecta una lesió cancerosa, és fonamental que un especialista la tracti. Això és important per eliminar el tumor i mantenir la funció protectora de la parpella sobre el globus ocular.

Els tumors oculars orbitals també es poden classificar en benignes i cancerosos. Els tumors benignes són els més habituals. Les lesions canceroses a l’òrbita són menys comunes, i la més freqüent és el limfoma orbitari. Aquest té un bon pronòstic de guariment. Altres tumors oculars que poden aparèixer en aquesta àrea inclouen els de la glàndula lacrimal o metàstasis d’altres tipus de càncer.

En el globus ocular, també poden aparèixer lesions canceroses. Aquestes poden afectar la superfície ocular, com els carcinomes escatosos de conjuntiva. També poden créixer a l’interior del globus, com el melanoma de coroide.

Símptomes

Alguns tumors oculars, malgrat que són benignes, com ara l’hemangioma cavernós, poden comportar problemes visuals a causa de la localització orbitària. Els carcinomes escatosos de conjuntiva provoquen problemes de superfície ocular.

Procediments

Medicina regenerativa: Endoret

Con el tratamiento de medicina regenerativa Endoret propiciamos la reparación de la superficie ocular afectada por la sequedad ocular. Se trata de un plasma rico en factores de crecimiento para el tratamiento de las lesiones de la superficie ocular elaborado a partir de la sangre del mismo paciente. Con esta formulación individualizada se consigue una tolerancia completa y una efectividad óptima. Esta opción terapéutica revolucionaria es muy eficaz en casos de defectos epiteliales persistentes o úlceras corneales. Asimismo se puede aplicar después de una cirugía refractiva corneal, una cirugía ocular o en el Síndrome de Sjögren.
Patologia Ull Sec

Dr. José Nieto,

M.D.

Número de Col·legiat COMB: 38.579

Metge Oftalmòleg. Especialista en Cirurgia Plàstica Ocular

Si t’ha interessat ho pots compartir aquí:

Última modificació: 30/01/2025
Desplaça cap amunt